kolmapäev, 23. september 2015

6.a klass 23.sept: Koopamaalingud


1) Vaadatakse videot (eelnevalt ülesanne: Vaata tähelepanelikult. Mida näed?)

2) Küsimused video kohta: Mida nägid? (loetelu; mitte põhjendused) Mis paneb sind nii arvama? (kuidas põhjendad oma eelnevat arvamust) Mida veel võib öelda/küsida?

3) Õpilased jagatakse nelja rühma. 
Iga rühm saab endale lugemiseks teksti (Lascaux) koobastest. Koos arutatakse rühmas, mis on sealt kõige olulisem meelde jätta. (Nt 6 olulisemat asja. Kui tundub, et ei jää meelde, siis võivad endale märkmeid teha paberile.)(Iga rühm saab ainult 1 lehe infoga. Seega peavad õpilased otsustama, kuidas sellel olevat infot loevad.) 

4) Seejärel moodustuvad uued rühmad nii, et igas uues rühmas on erinevat lõiku lugenud õpilane, kes räägib, mis tema teada sai. Selleks tuleb igas rühmas õpilased loendada viieks. 

5) Number ühed kogunevad ühte rühma, number kahed teise rühma jne. 
Uutes rühmades tuleb igal õpilasel rääkida, mis tema esialgne rühm töölehelt teada sai. 

6) Üheskoos tehakse tahvlile skeem/tabel, kuhu märkida järgnevate märksõnade juurde vastav info, mis teada saadi.(Märksõnad järgmiste teemade alla: värvitoonid; mida kujutati; kuidas kujutati; kuhu joonistati; millal koopamaalingud tehti; kes koopamaalingud tegi; kust on koopamaalinguid leitud; miks joonistused tehti; mida veel teada saadi)



7) Kokkuvõtteks vaadatakse videot. 
8) Õpilastelt uuritakse, kuidas saaks luua sellise meeleolu/tunde nagu võisid esiajaloo inimesed tunda, kui nad koopa seintele need kujutised maalisid.

9) Õpilased jagunevad rühmadesse ja klassis tõstetakse mööbel ümber, otsitakse välja vajalikud töövahendid. 
10) Klassis kustutatakse lambid, tõmmatakse alla rulood.
Rühmad saavad erinevad ülesanded (hiljem roteerutakse, et kõik saaksid kõike proovida)
• kortsutatud pruuni tooniga paberid kinnitatakse laua alla (nt värviste sõrmede;  pastellidega joonistatakse põrandal selili olles), üle laudade tõmmatakse mustad prügikotid, et tekiks tunne nagu koopas oleksid vajadusel kasutatakse telefonides olevaid taskulampe, et veidi valgust tuua
• paberid on kinnitatakse seinale (nt maalitakse pintslite abil guaššidega)
• paberid on  laual (nt pritsitakse hambaharjade ja pintslite abil käejälgi)
• kividele maalitakse guaššidega













16 kommentaari:

  1. Kunstitunni koopamaalingud olid väga lahedad. Ma arvan et neid teadmisim saan ma ära kasutada näiteks ajaloos kui küsitakse milliseid erinevaid maalinguid koopainimesed tegid. Ma arvan et mul tuli kõige paremini välja kivi peale joonistamine. Emilie

    VastaKustuta
  2. Mulle meeldis laua all joonistamine. Minu meelest tuli mul hästi välja kivi peale joonistamine.
    Asmus

    VastaKustuta
  3. Mulle meeldis laua all joonistamine ja ma arvan et saan neid teadmisi kasutada kui tahan naiteks teistele väiksematele näidata kuidas kunagi kiviajal maaliti või joonistati.

    VastaKustuta
  4. Mulle meeldis kõige rohkem laua all joonistamine ja ma arvan et see tuli mul hästi välja. Ma arvan et neid teadmisi saan ma kasutada näiteks ajaloo tunnis. Ave

    VastaKustuta
  5. Minule meeldis tunnist kõige enam koopamaalinguid laua all joonistada, ja ma arvan, et kunagi oli seda veel põnevam teha.

    VastaKustuta
  6. Mulle meeldis kõige enam käe jälgi teha ja laua alla joonistada. Saan nüüd ka teistele rääkida kuidas vanal ajal kunsti tehti. Kõige paremini tuli mul välja kivi peale maalimine. Aneta

    VastaKustuta
  7. Minule meeldis tunnist kõige enam käe jälgi teha, ja ma arvan, et kunagi oli seda veel põnevam teha.

    VastaKustuta
  8. Mulle meeldis laua all joonistada,ja ma arvan, et see tuligi mul kõige paremini välja! Georg

    VastaKustuta
  9. Mulle meeldis kõige rohkem laua all joonistada ja kivi peale maalida. Ma arvan et mul tuli kõige paremini välja laua all joonistamine.
    Iris

    VastaKustuta
  10. Mulle meeldis laua all joonistamine sest see oli lõbus ja kivi peale joonistamine tuli mul ka väga hästi välja

    VastaKustuta
  11. Mulle meeldis joonistamine laua all sest see oli tore ja lahe.Lauaall joonistamine tuli mul kõige paremini välja.

    VastaKustuta
  12. Mulle meeldis kõige rohkem lauaall joonistamine,ma arvan,et see tuli mull ka kõige paremini välja. Neid teadmisi saan ma kasutada ajaloo tundides.

    VastaKustuta
  13. Mulle meeldis laua all joonistamine sest see oli lõbus ja kivi peale joonistamine tuli mul ka väga hästi välja

    VastaKustuta
  14. Mulle meeldis kõige rohkem laua all joonistamine.Ma saan neid teadmisi kasutada ajaloo tunnis.

    VastaKustuta
  15. Mulle meeldis kõige rohkem laua all joonistamine see ei tulnud nii hästi välja aga see oli lahe

    VastaKustuta
  16. Mulle meeldis kõige rohkem laua alla joonistamine ja käejälje tegemine, neid tehe sai palju nalja.

    VastaKustuta