kolmapäev, 23. september 2015

6. b klass 16.sept ja 23. sept: Koopamaalingud

16. september
1) Vaadake videot (eelnevalt ülesanne: Vaata tähelepanelikult. Mida näed?)

2) Küsimused video kohta: Mida nägid? (loetelu; mitte põhjendused) Mis paneb sind nii arvama? (kuidas põhjendab oma eelnevat arvamust) Mida veel võib öelda/küsida?

3) Õpilased jagatakse viide rühma. 
Iga rühm saab endale lugemiseks teksti (Lascaux) koobastest. Koos arutatakse rühmas, mis on sealt kõige olulisem meelde jätta. (Nt 6 olulisemat asja. Kui tundub, et ei jää meelde, siis võivad endale märkmeid teha paberile.)
Neljal rühmal on tööleht erinevate tekstidega, aga viies rühm avab oma ajalooõpiku lk 12. (Iga rühm saab ainult 1 lehe infoga. Seega peavad otsustama, kuidas sellel olevat infot loevad.) 

4) Seejärel moodustuvad uued rühmad nii, et igas uues rühmas on erinevat lõiku lugenud õpilane, kes räägib, mis tema teada sai. Selleks tuleb igas rühmas õpilased loendada viieks. 

5) Number ühed kogunevad ühte rühma, number kahed teise rühma jne. 
Uutes rühmades tuleb igal õpilasel rääkida, mis tema esialgne rühm töölehelt teada sai. 

6) Üheskoos tehakse tahvlile skeem/tabel, kuhu märkida järgnevate märksõnade juurde vastav info, mis teada saadi.(Märksõnad järgmiste teemade alla: värvitoonid; mida kujutati; kuidas kujutati; kuhu joonistati; millal koopamaalingud tehti; kes koopamaalingud tegi; kust on koopamaalinguid leitud; miks joonistused tehti; mida veel teada saadi)


23.september
8) Kokkuvõtteks vaadatakse videot. 
9) Õpilastelt uuritakse, kuidas saaks luua sellise meeleolu/tunde nagu võisid esiajaloo inimesed tunda, kui nad koopa seintele need kujutised maalisid.

10) Õpilased jagunevad rühmadesse ja klassis tõstetakse mööbel ümber, otsitakse välja vajalikud töövahendid. 
11) Klassis kustutatakse lambid, tõmmatakse alla rulood.
Rühmad saavad erinevad ülesanded (hiljem roteerutakse, et kõik saaksid kõike proovida)
• kortsutatud pruuni tooniga paberid kinnitatakse laua alla (nt värviste sõrmede;  pastellidega joonistatakse põrandal selili olles), üle laudade tõmmatakse mustad prügikotid, et tekiks tunne nagu koopas oleksid vajadusel kasutatakse telefonides olevaid taskulampe, et veidi valgust tuua
• paberid on kinnitatakse seinale (nt maalitakse pintslite abil guaššidega)
• paberid on  laual (nt pritsitakse hambaharjade ja pintslite abil käejälgi)
• kividele maalitakse guaššidega









21 kommentaari:

  1. See kunstitund oli minu lemmikuim tund selle 6 aasta jooksul.Minule meeldis väga teha koridori koobast.Koopas oli väga tore ja lõbus joonistada.Mulle meeldis veel kive värvida.Kokkuvõttes oli see kunstitund üks mu lemmikutest tundidest.

    VastaKustuta
  2. See kunstitund oli nii põnev.Poleks võinud arvata, et see tund nii huvitav võis olla.Selliseid asju võiks veel tulevikus teha.Minu lemmikuim ja õnnestuvaim oli laua all joonistamine pruunile paberile.Seda oli väga naljakas teha kuna ma peaaegu ei ulatanud pruuni paberini.

    VastaKustuta
  3. Mulle meeldis tund väga,sest see oli huvitav ja põnev.Enim meeldis mulle laua all joonistame,mis oliga väga naljakas,sest kleepimisel kukkus see umbes 5 korda mikule pähe.

    VastaKustuta
  4. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  5. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  6. Eelmine kunsti tund oli tore. Kõige rohkem meeldis mulle laua all joonistamine, kuna see oli hästi naljakas ja paber tahtis kogu aeg laua alt lahti tulla.

    Marta

    VastaKustuta
  7. Mulle meeldis kõige rohkem pritsimine ning minu meelest tuli see mul kõige paremini välja.

    VastaKustuta
  8. mulle meeldis tund väga. kõige rohkem meeldis mulle laua alla pugemine ja siis joonistamine. :D

    VastaKustuta
  9. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  10. See tund oli väga põnev. Tegime koopamaalinguid (laua alla paberi peale). Mul tekkis tunne nagu oleksingi koopas. Mulle meeldis kõige rohkem see kus pidime koopamaalinguid tegema, sest see oli lahe ja naljakas. Vähem meeldis mulle see, kus pidi kivi peale joonistama. Kokkuvõttes see tund on olnud siiani kõige parem.

    Mikk

    VastaKustuta
  11. Mulle meeldis eelmine tund väga. Kõige rohkem meeldis mulle, et saime lõpuks ka kunstikarbist asju kasutada. Mulle meeldis see käe pritsimine, sest see ei tulnud mul üldse välja. Tahaksin samasugust tundi korrata.

    VastaKustuta
  12. Mulle meeldis eelmine tund väga, sest meil oli võimalus teha mitud erinevat tegevus. Minule meeldis kõige rohkem koopa maalingute joonistamine kuna see oli naljakas.

    VastaKustuta
  13. Mulle meeldis see tund väga. Eriti meeldis mulle teha koridori koobast ja seal sees joonistada. Veel meeldis mulle käe pritsimine. See oli kindlasti üks parimaid kunstitunde.

    VastaKustuta
  14. Mulle meeldis see tund väga. Enne me lihtsalt võtsime paberi ette ja joonistasime aga see aasta on meil iga kord midagi erilist olnud. Kõige rohkem meeldis mulle laua all koopamaalinguid teha. See oli parim kunstitund see aasta.

    VastaKustuta
  15. Mulle meeldis see tund väga mulle meeldis kõige rohkem koopamaalinguid teha. Tore oli ka kivisi värvida

    VastaKustuta
  16. Mulle väga meeldis see tund. See oli ka esimene tund kus me lõpuks midagi joonistasime! Väga lahe oli teha seina sisse koobast.Koopa sees oli tundumalt suurem kui koolimajas, aga see haises kohutavalt prügikoti järele

    VastaKustuta
  17. See tund oli naljakas, ponev ja huvitav. Mulle meeldis see laua all joonistamine, mul tuli peaaegu siuke tunne et ma oleksinki päris koopas. Veelkord väga meeldiv tund.

    VastaKustuta
  18. Koopamaalimine oli väga lõbus.

    VastaKustuta
  19. Mulle meeldis see tund. mulle meeldis joonistada inimesi ja roosat värvi mammutit

    Martin Tšurakov

    VastaKustuta
  20. See tund oli väga uuenduslik, aga ka natuke ekstreemne.

    Elo

    VastaKustuta
  21. Mulle see tund väga meeldis me tegime koridori kilekottidest koopa kus sees olid kooba maalingud.

    VastaKustuta