kolmapäev, 9. september 2015

6A, arheoloogid ja ajatelg, 9. september



Täna oli esimene kunstitund sellel õppeaastal. Tund toimus õues.

Esmalt tegime kõik koos kokkulepped, millest üritame edaspidi kinni pidada, et tunnis oleks hea õppida.

Seejärel rivistusime nii, et need õpilased, kes puhkasid Meriväljal, jäid ühte otsa seisma ja need, kes puhkasid väga kaugel kodust, jäid teise serva.  Kui kõigi õpilaste nimede ja puhkusekohtadega olime tutvunud, siis jaotusime 4-5 liikmelistesse rühmadesse.

Vaadeldi rühmades kõik koos arheoloogilise väljakaevamise fotot (Visual thinking strategy)
  • Mis toimub fotol?
  • Mis paneb sind nii arvama?
  • Mida veel saab öelda?

Õpilased jagunesid paaridesse ja üheskoos suunduti sisehoovis asuvale mänguväljakule, et mängida arheolooge. Arheoloogiliste väljakaevamiste tulemusena leiti palju erinevaid esemeid, mis  jäädvustati märkmikulehtedele nii joonise kui ka lühitekstina.







Seejärel mindi klassiruumi, kus iga paar sai  veel lõpetada oma lühiteksti, sest kõik said võimaluse ka oma leiust kaaslastele jutustada.


Tund jätkus arvutiklassis, kus vaadeldi arvutiklassis 3 maali ja 1 reljeefi ning paaristööna üritati leida,  mis neil on ühist (ja kuidas need on seotud ajalooga). Üheskoos koostati hiljem tahvlile skeem märksõnadest. Jõuti järeldusele, et kõik 4 kunstiseost on seotud ajalooga ja kujutavad olulisi ajaloosündmusi.

Iga õpilane sai endale loosiga ühe ajaloosündmuse/-perioodi. Selle kohta pidi uurima internetist infot ja joonistama pildi, mis kõige paremini iseloomustaks antud sündmust.


Seejärel pidi iga õpilane rääkima lühidalt endale loosiga saadud ajaloosündmusest ja leidma sellele ajateljel sobiva koha.








30 kommentaari:

  1. Minule meeldis see, et me saime tunnis iseseisvalt otsida arvutist ja saine teha arheoloogilist kaevamist, küll mitte nii nagu tehakse seda päriselt aga mõtte sain ma kätte. Ma arvan, et tunnis õpitut saan kasutada ma väga hästi ära ajaloos.

    VastaKustuta
  2. Mulle tuli meelde see, kuidas me saime ise teha gruppides arheoloogilisi kaevandamist ja see kuidas me saime iseseisvalt arvutitest otsida fakte ja infot vanade asjade kohta.

    VastaKustuta
  3. Mulle meeldis liiva sees kaevamine ja ajatelje täiendamine. Mulle meeldis kirjutada vaaraost ja otsida tema kohta infot. Sain teada, et Thutmosis III oli vaarao kes valitses 1479-1425 eKr.
    Õpitud teadmisi saan kasutada näiteks ajaloo tunnis.

    VastaKustuta
  4. Mulle suhteliselt meeldis asju välja kaevata liivast.Võiks veel selliseid tunde teha! :)

    VastaKustuta
  5. Mulle meeldis kõige rohkem liiva seest asju otsida. Veel meeldis mulle iseseisvalt informatsiooni otsimine arvutis. Ma arvan, et õpituid teadmisi saan kasutada ajaloo tunnis. Ave

    VastaKustuta
  6. Mulle meeldis tunnis kõige rohkem välja kaevamine ja saan õpituid omadusi kasutada näiteks ise midagi välja kaevama.

    VastaKustuta
  7. Mulle meeldis kõige rohkem asju välja kaevata ja neid puhastada ma arvan,et mull läheb neid teadmisi vaja ajaloo tundides.
    Melissa

    VastaKustuta
  8. Mulle meeldis väljakaevamine. See polnud küll nii nagu päriselt aga ma sain mõttest aru. Neid teadmisi saan ma kasutada näiteks ajaloo tunnis.
    Emilie

    VastaKustuta
  9. Mulle meeldis kõige rohkem liiva seest asjade väljakaevamine. Ma saan neid teadmisi kasutada näiteks ajaloo tunnis.
    Iris

    VastaKustuta
  10. Mulle meeldis kõige rohkem liiva seest asjade väljakaevamine.Mulle meeldis ka infot internetist otsida.Ma saan neid teadmisi kasutada ajaloo tunnis.

    VastaKustuta
  11. Pildil toimub peaaegu arheoloogiline väljakaevamine, aru saan sellest inimeste põlvili oleku ja kätega sobramise järgi liivas. Mulle meeldis asju kaevata ja olin rõõmus kui leidsin kruvikeeraja.

    VastaKustuta
  12. Minule meeldis see, et me saime tunnis iseseisvalt otsida arvutist ja saine teha arheoloogilist kaevamist, küll mitte nii nagu tehakse seda päriselt aga mõtte sain ma kätte. Ma arvan, et tunnis õpitut saan kasutada ma väga hästi ära ajaloos.

    VastaKustuta
  13. Mullle meeldis et me saime ise proovida kuidas on olla arheoloog.Ja mulle meeldis ka infot otsida sest siis saime natukene targemaks.

    VastaKustuta
  14. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  15. Minule meeldis tunnis see,et saime õues liiva kastis arheloogilist välja kaevamist teha. Ma saan seda kasutada ajaloo tunnis

    VastaKustuta
  16. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  17. Minu meelest oli liivakastis arheoloogilised väljakaevamised lahedad kuna me pole varem sellist asja teinud. (Asmus)

    VastaKustuta
  18. Kõige huvitamam maaling oli siis kui saime kivi peale joonistad. Mul tuli tunnis kõige parmini välja see kui me kivi peale joonistasime.

    VastaKustuta
  19. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  20. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  21. Mulle meeldis kõige rohkem liiva sees kätega sobramine. Ma saan saadud
    teadmisi kasutada näiteks ajaloo tunnis.

    VastaKustuta
  22. Mulle meeldis kõige rohkem liiva sees kätega sobramine. Ma saan saadud
    teadmisi kasutada näiteks ajaloo tunnis.

    VastaKustuta
  23. Mulle meeldis selles tunnis kõige rohkem liivakastis kaevamine.
    -Leifur

    VastaKustuta
  24. Kahjuks puudusin sellel päeval! ;(

    VastaKustuta
  25. mulle meeldis arheoloogiline kaevamine, sest põnev oli ootus et midagi huvitavat võib leida

    VastaKustuta