kolmapäev, 9. september 2015

5. a klass, arvutijoonistuste võistlus, 9.september



Tunni alguses vaadati videot . Õpilaste ülesandeks oli leida, mis on seal erilist ja mis toimub.

Õpilased jõudsid järeldusele, et kuigi mindi lumehelbekesele lähemale ja lähemale, siis ilmus ikka uusi ja uusi lumehelbekesi, mis olid kujult sarnased, kuid ainult väiksemad ja väiksemad. Õpetajalt saadi teada, et seda nimetakse fraktaalsuseks. Räägiti lühidalt fraktaalkunstist ja matemaatikast.

Seejärel said õpilased paaristööna ülesandeks vaadelda 5 pilti/fotot/kujutist ja nad pidid otsustama, millised on fraktaalid. Hiljem arutati ja põhjendati ka kogu klassiga paaristöös esinenud seisukohti.







Õpilased tutvusid arvutijoonistuste võistluse juhendiga ning pidid välja selgitama, mis rääkisime enne fraktaalidest. Sealt selgus, et vaja oli internetist otsida infot ka clip art`i kohta, sest ka see mõiste polnud veel tuttav, kuna arvutiklassi ei saanud minna, siis kasutati oma mobiilltelefone.

Kui juhendiga oli tutvutud, siis oli vaja ka teemade üle mõelda. Selleks jagas õpetaja õpilased 2-4 liikmelistesse rühmadesse, mis hakkasid liikuma klassis ringi ning  kirjutatama  iga teema juurde märksõnu. Mõni osutus päris keerukaks teemaks ja appi tuli võtta ka internet, et saaks rohkem teada mõistete resident ja hiireviu kohta.


Järgnes iseseisev töö. 10 minuti jooksul tuli igal õpilasel joonistada vähemalt 6 visandit, et järgmises arvutitunnis oleks juba kergem minna edasi ja hakata joonistama arvutiprogrammi abil oma võistlustööd.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar