Sellel veerandil on 5.
klassis kõik kunstitunnid seotud kirjanduse ja eesti keelega. Seetõttu tutvusid
lapsed kirjanduses eelnevalt eksliibristega
(Õ lk 139).
Kunstitunnis jätkasime eksliibriste teemaga:
- Puzzled eelkõige õpikus
nimetatud kunstnike (Kristjan Raud, Eduard Wiiralt) loodud eksliibristest.
Iga õpilane paneb ühe puzzle kokku.
- Seejärel võrdlevad
4liikmelistes rühmades eksliibriseid. Mis on ühist neil
kunstiteostel? (eksliibrise tunnuste leidmine)
- Iga rühm nimetab sarnasused.
Õpetaja kirjutab need tahvlile.
- Milleks neid kunstiteoseid
kasutatakse? (eksliibrise eesmärgi ja kasutusalade meeldetuletamine) Vaadeldake
üheskoos kõiki puzzledeks olnud eksliibriseid. Üritatakse aru saada, miks
kunstnik on just selliseid sümboleid kujutanud ja vaatlemisel on ka
eksliibriste erinevad kavandid (mida on kunstnik muutnud?).
- Vaatame õpikust uuesti juba kirjanduses loetud teksti. Leia sõnad,
mis on seotud kunstiga? (puugravüür,
linoollõige, kivitrükk, tušijoonistus) Kas teate, mida need sõnad tähendavad?
- Õpilased saavad rühmades
ülesande: Vii kokku mõiste –tähendus- joonis.
- Üheskoos kontrollitakse
vastuseid.
- Iga laps lähtuvalt eksliibrise
tunnustest kavandab enda eksliibrise. Esmalt vähemalt 6 kiiret visandit.)
9. Iga laps tutvustab kavandeid oma rühmale.
Rühmaliikmed aitavad igal lapsel valida välja ühe idee, mis teostatakse
lõplikult (viimistletakse).
(10. Iga
laps saab katsetada sulega ja tušiga kirjutamist.)
11. Õpetaja
paljundab valminud eksliibriseid.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar