teisipäev, 2. veebruar 2016

5.klassid 20.-27.jaanuar: Eksliibris

Sellel veerandil on 5. klassis kõik kunstitunnid seotud kirjanduse ja eesti keelega. Seetõttu tutvusid lapsed kirjanduses eelnevalt  eksliibristega (Õ lk 139).
Kunstitunnis jätkasime eksliibriste teemaga:
  1. Puzzled eelkõige õpikus nimetatud kunstnike (Kristjan Raud, Eduard Wiiralt) loodud eksliibristest.  Iga õpilane paneb ühe puzzle kokku.
  2. Seejärel võrdlevad 4liikmelistes rühmades eksliibriseid.  Mis on ühist neil kunstiteostel? (eksliibrise tunnuste leidmine)
  3. Iga rühm nimetab sarnasused. Õpetaja kirjutab need tahvlile.
  4. Milleks neid kunstiteoseid kasutatakse? (eksliibrise eesmärgi ja kasutusalade meeldetuletamine) Vaadeldake üheskoos kõiki puzzledeks olnud eksliibriseid. Üritatakse aru saada, miks kunstnik on just selliseid sümboleid kujutanud ja vaatlemisel on ka eksliibriste erinevad kavandid (mida on kunstnik muutnud?).
  5. Vaatame õpikust uuesti juba kirjanduses loetud teksti. Leia sõnad, mis on seotud kunstiga?  (puugravüür, linoollõige, kivitrükk, tušijoonistus) Kas teate, mida need sõnad tähendavad?
  6. Õpilased saavad rühmades ülesande: Vii kokku mõiste –tähendus- joonis.
  7. Üheskoos kontrollitakse vastuseid.  
  8. Iga laps lähtuvalt eksliibrise tunnustest kavandab enda eksliibrise. Esmalt vähemalt 6 kiiret visandit.)
9.  Iga laps tutvustab kavandeid oma rühmale. Rühmaliikmed aitavad igal lapsel valida välja ühe idee, mis teostatakse lõplikult (viimistletakse).
(10. Iga laps saab katsetada sulega ja tušiga kirjutamist.)
11. Õpetaja paljundab valminud eksliibriseid.
12.   Kaaslased hindavad tabeli abil eksliibriseid lähtuvalt sellest, kas eksliibrise tunnused on selgelt näha. 
















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar