neljapäev, 15. oktoober 2015

6.a ja 6.b Iru linnamägi 12.oktoober

12.oktoobril toimus 6.a ja 6.b klassil ühine õppekäik Iru linnamäele, et tutvuda muinasajaga Eestis.
Õppekäik ühendas erinevaid aineid ja päeva õnnestumisele kaasa aitasid mitmed aineõpetajad.




1) Miks ja kuidas looduslik keskkond toetas asula rajamist just siia? (jõgi, puit, mägi, põllumaa jne) Millistest osadest asula koosnes?Miks? Mis ajal asula rajati? (ajatelg)

2) Rühmadesse jagunemine. 8 rühma - 5 last ühes rühmas. Kokkulepped rühmatööks.

3) Rühmatöö: Linnamäe mudeli ehitamine looduslikest materjalidest. Valminud mudeli pildistamine mobiiltelefoniga.






4) Iga õpilane saab kas pildi/nimetuse/mõistet selgitava teksti. Õpilased peavad leidma üles kaaslased nii, et tekiksid kolmikud. Nt pilt sõlest - lipik, kus kirjas "sõlg" - lipik selgitusega: rõivaste kinnitusvahend, mida kasutati ka ehtena.
Eesmärgiks tutvuda sellel ajal kasutusel olnud tööriistade, olmeesemete  ja eluoluga.



5) Sellel ajal kasutusel olnud riietuse ja selle juurde kuuluvate esemete tutvustus.









6) Rühmatöö: Iga rühm saab lugemiseks lühiteksti, kus kirjeldatakse kalmeid. Rühmad saavad ülesandeks ehitada kivikirst- või tarandkalme ja seda oma mobiiltelefoniga pildistada.

7) Õpilastele tutvustakse õpetaja poolt muinasaja matmiskombeid.

8) Millised linnamäe omadused aitasid kaitsta asulat? Miks oli vaja kaitsta linnust? 
Kuidas ja milliste vahenditega linnust piirati/rünnati?


Võitlusmängud mäel. Reeglite ja kokkulepete sõlmimine.

Iga rühm saab 3 minutit võimaluse teise rühma vastu mõõkadega võidelda. Mõõgad valmistasid 6. ja 7. klassi õpilased eelneval nädalal tööõpetuse tundides.




















9) Rühmatöö: Koostage lühijutt teemal „Kuidas inimesed süüa said muinasajal?“  või  Matmiskombed muinasajal“ või Linnuse piiramine muinasajal“. Tehke video antud lühijutu põhjal. Kuidas saate kasutada teadmisi muinasajast? Kuidas kasutate ära keskkonna, kus viibite? Kuidas on antud ülesandesse kaasatud kõik rühmaliikmed? Kuidas teete video kaaslastele põnevaks ja õpetlikuks?





10) Kokkuvõtete tegemine õppepäevast.

29 kommentaari:

  1. Käisime 6.b ja 6.a klassiga Iru linnamäel. Seal jagasime end rühmadesse ja pidime kättesaadavatest asjadest tegema linnuse. Kõige viimaseks pidime tegema video kuidas inimesed vanasti toitusid. Ma sain teada, et jõgede mööda sai vanasti liigelda ja vanasti käidi Eestist karusnahka kauplemas. Mulle see üritus meeldis.

    Marta

    VastaKustuta
  2. Käisime Iru linnamäel. Tegime rühmades erinevaid ülesandeid. Mulle meeldis kõige rohkem video tegemine, meie tegime video linnuse piiramisest. Sain teada, et sõlg ei olnud ainult iluasi, vaid seda kasutati riiete kinnitamisel ja seda, et kivikalmed võivad võtta väikese jalgpalliplatsi ala.

    VastaKustuta
  3. Sain teada et sinist ja rohelist värvi riided olid kõige väärtuslikumad ja et kivikalmed on väga suured ,umbes väikese jalgpalli väljaku suurused. Kõige rohkem meeldis mulle video tegemine linnuse piiramisest.
    Kristiina

    VastaKustuta
  4. Selles kunsti tunnis käisime Iru Linnamäel. Meid jagati rühmadesse ning koos rühmaga pidime tegema erinevaid ülesandeid. Sain teada, et seal oli tõesti kunagi linnus ja et kivikalme oli sama suur kui väike jalgpalli väljak. See tund oli väga huvitav ja õpetlik.

    VastaKustuta
  5. Selles kunsti tunnis käisime Iru Linnamäel. Meid jagati rühmadesse ja me pidime koos tegema erinevaid ülesandeid.Sain teada et kivikalme oli väikse jalgpalli väjaku suurune.See tund oli väga tore.

    VastaKustuta
  6. Käisime Iru linnamäel õppekäigul. Koos rühmaga pidime erinevaid ülesandeid tegema. Mulle meeldis linnuse mudeli ehitamis ülesanne. Sain teada, et on kahte sorti kalmeid. On kivikirstkalme, mille keskel on kivist kirst ja selle ümber kivist ring. Teine sort on tarandkalme mis on madal nelinurkne kivist tehtud tarand.Õppekäik oli väga huvitav ja mina tahaks veel niisuguseid õppekäike.

    VastaKustuta
  7. Sain teada et iru linnus on piiratud komest küljest ja seda et seda et see on mulle nii lähedal

    VastaKustuta
  8. Sain teada et iru linnus on piiratud komest küljest ja seda et seda et see on mulle nii lähedal

    VastaKustuta
  9. me käisime Iru linnust vaatamas.Me jagasime ennast gruppideks ja tegime kättesaadavatest asjadest linnuse.Sain teada, et alla jalgade peale mässiti riie, nii ei pääsenud sääsed ega putukad sinna.Sain teada ka seda, et kunagi sai väga kiiresti liigelda jõgede mööda. Tund oli õpetlik

    VastaKustuta
  10. me käisime Iru linnust vaatamas.Me jagasime ennast gruppideks ja tegime kättesaadavatest asjadest linnuse.Sain teada, et alla jalgade peale mässiti riie, nii ei pääsenud sääsed ega putukad sinna.Sain teada ka seda, et kunagi sai väga kiiresti liigelda jõgede mööda. Tund oli õpetlik

    VastaKustuta
  11. me käisime Iru linnust vaatamas.Me jagasime ennast gruppideks ja tegime kättesaadavatest asjadest linnuse.Sain teada, et alla jalgade peale mässiti riie, nii ei pääsenud sääsed ega putukad sinna.Sain teada ka seda, et kunagi sai väga kiiresti liigelda jõgede mööda. Tund oli õpetlik

    VastaKustuta
  12. Käisime Iru linnust vaatamas. Õigemini seda mis sellest järel on (linnamägi). Sain teada kus asus Iru linnus. Sain proovida rauast rõngastest tehtud rüüd. Oli lahe.

    -Asmus

    VastaKustuta
  13. Iru linnust vaatamas käies sain teada et seal oli kunagi linnus ja et see oli tehtud peamiselt puust. Kõige põnevam ülesanne oli mõõkadega võitlemine.

    VastaKustuta
  14. Iru linnust vaatamas käies sain teada et seal oli kunagi linnus ja et see oli tehtud peamiselt puust. Kõige põnevam ülesanne oli mõõkadega võitlemine.

    VastaKustuta
  15. Käisime klassiga Iru linnust vaatamas. Suhteliselt tore oli, kuigi oli külm ja alguse natuke niiske. Sain teada palju tolleaegsete riiete ja esemete kohta, ning kõige toredam ülesanne oli mõõgavõitlus, kuigi mõõgad olid suhteliselt kehvad ja määrisid käsi liimiga.

    VastaKustuta
  16. Me käisime Iru linnamäel.Me tegime seal väga põnevaid asju nagu linnuse ehitamine.Me pidime veel videot tegema aga igal rühmal oli erinev teema.Tänu sellele õppekäigule sain ma teada, et kui peremees suri ja ta tahtis enda koera teise dimensiooni kaasa võtta siis nad pidid koera ka ära hukatama.

    VastaKustuta
  17. Me käisime Iru linnamäel.Me tegime seal väga põnevaid asju nagu linnuse ehitamine.Me pidime veel videot tegema aga igal rühmal oli erinev teema.Tänu sellele õppekäigule sain ma teada, et kui peremees suri ja ta tahtis enda koera teise dimensiooni kaasa võtta siis nad pidid koera ka ära hukatama.

    VastaKustuta
  18. Ma sain teada mis erinevaid riideid kasutati sellel ajal ja mõnest esemest sain ka veel uusi asju teada. Mulle kõige rohkem meeldis see kui me mängisime mõõkade natuke, isegi siis kui see ei kestnud väga kaua, oli ikka tore

    -Ivo

    VastaKustuta
  19. Me käisime Iru linnamäel.Me tegime seal väga põnevaid asju nagu linnuse ehitamine.Me pidime veel videot tegema aga igal rühmal oli erinev teema.Tänu sellele õppekäigule sain ma teada, et kui peremees suri ja ta tahtis enda koera teise dimensiooni kaasa võtta siis nad pidid koera ka ära hukatama

    VastaKustuta
  20. Käisime paraleelikatega Iru linnamäel. Minu arust oli seal kõige toredam video tegemine. Meie tegime video teemal " kuidas muinasajal toituti " .
    See tund oli väga huvitav.

    VastaKustuta
  21. Me käisime Iru linnamäel. Seal jagati meid rühmadesse ja oma rühmaga pidime täitma erinevaid ülesandeid. Näiteks pidime tegema video. Mulle meeldis kõige rohkem mõõgavõitlus.

    VastaKustuta
  22. Me käisime Iru linnamäel. Kaks kõige huvitavamat ülesannet olid video tegemine ja Iru linnamäe mudeli ehitamine looduslikest materjalidest. Ma sain teada, et milline võis näha välja koht kus asus linnus ja kuidas saadi erinevaid värve riietele.

    VastaKustuta
  23. Käisime Iru linnamäel ja sain teada milliseid riideid kanti ning et sõlge kasutati riiete kinnitamisel. Kõige põnevam ülesanne oli video tegemine.

    VastaKustuta
  24. Käisime Iru linnamäel,sain teada,et seal oli kunagi linnus veel sain teada milliseid riideid kanti.Kõige põnevam oli video tegemine.

    VastaKustuta
  25. Me käisime Iru linnamäel ja sain teada,et seal oli linnus ja seda ka veel,et oli hea elada jõe või teiste veekogude ääres. Mulle meeldis kõige rohkem video tegemine!

    Helani

    VastaKustuta
  26. Käisime "A" klassiga Iru linnamäel ja jagasime end gruppidesse ja pidime täitma erinevaid ülesandeid. Oli tore ja ajaloo õpetaja rääkis meile linnusest ja muust sellega seotust. Oli väga tore ja naljakas.

    VastaKustuta
  27. Tund oli huvitav. Õpetaja tõi lahedaid asju ja grupi töö oli ka lõbus

    VastaKustuta
  28. Oli tore et tund oli õues ja koolist väljas.

    Emilie

    VastaKustuta
  29. Mina sellest tunnist puudusin.

    VastaKustuta