Ajaloos tutvuti muinaseestlastega. Sellest tulenevalt tuli idee tutvuda lähemalt muinaseestlaste usundiga ja sellega, mis tänaseni on hiis oluline paik.
Samuti tutvuti ajalooõpikut illustreerinud kunstniku Jaana Ratase teostega. Arutleti selle üle, mida kõike tal on vaja teada ja arvestada, kui ta nt illustreerib minevikus toimunud sündmusi. (Kahjuks sellel korral ei suutnud me oma hilise idee tõttu kunstnikuga sobiva kuupäeva osas kokkuleppele jõuda. Aga järgmisel õppeaastal loodame pakkuda õpilastele võimalust vestlusringis selle üle juba koos kunstnikuga vestelda.)
Paaristööna loeti internetist hiite kohta artiklit (sinna jõudmiseks kasutati QR-koodi) ja koostati selle abil mõistekaart. Õpilastele pakuti välja koostada tahvelarvuteid kasutades mõistekaart mõnes järgnevas keskkonnas:
http://www.graphsy.com/ ; http://www.text2mindmap.com/ ; https://www.mindomo.com/; http://www.mindmeister.com/ ; http://www.bubbl.us/
Õpetaja üllatuseks soovisid peaaegu kõik paarid hoopis mõistekaardi koostada kasutades paberit ja pliiatsit. Mõistekaardi koostamiseks kulus palju aega, sest valiku tegemine kõige olulisematest aspektidest ja tekstianalüüs ei ole sugugi kerged ülesanded.
Järgmisel 3-4 nädalal valmisid suured maalid teemal “Hiis”. Selleks kasutati guaššvärve ja paberit suuruses A0 või A1(kui õpilane tegi töö individuaalselt).
Kui maal valmis, siis täitsid õpilased tagasisidelehe.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar