Sumerite
teema käsitlemiseks kulus 4 tundi (ja lisaks vahetund), kus nii ajaloos kui ka
kunstis tegeleti sama ülesandega, mille õpetajad olid ühiselt loonud. Ka
tundides olid samal ajal 2 õpetajat, kes õpilasi juhendasid.
Esimese tunni ülesehitus:
1) Rühmadesse jagunemine. Moodustub 5 rühma, kus igas umbes 3-4 liiget.
2) Rühmadele jagatakse pildid disaini või teadusliku uurimistöö protsessi osadega (inglise keeles). Peavad need järjestama vastavalt protsessi kulgemisele (nii nagu arvavad, et võiks protsess toimuda).
3) Üheskoos vaadatakse disaini ja teadusliku uurimistöö mudeleid. Võrreldakse neid.
4) Rühmad saavad tööjuhised, mis on lausete kaupa suvalises järjestuses. Laused tuleb töölehelt välja lõigata ja kleepida töölehel olevas tabelis sobivasse kohta. Töölehel olev tabel kombineerib disaini ja teadusliku uurimistöö mudeli osad.
7) Vastavalt töölehel olevatele suunistele alustavad rühmad oma töö planeerimisega ning jätkavad jooksvalt järgneva 3 tunni jooksul ülesannetega.
Tööjuhised, millele tuli mudelis leida sobiv koht:
1. Valige rühmaga üks sumerite leiutis.
2. Otsige leiutise kohta infot. Näiteks: millal see leiutati, kuidas selle peale tuldi või võidi tulla, mille jaoks seda leiutist kasutati, mille poolest see inimeste elu paremaks muutis, kuidas see leiutis teistesse maadesse levis.
3. Kirjutage selle kohta arvutis 1 lk teksti ja saatke õpetajale e-mailile. Lehekülje ülaosas olgu pealkiri ja rühma liikmete nimed.
4. Valmistage selle leiutise prototüüp, mudel või joonis.
5. Mõelge välja oma firma nimi ja logo.
6. Kujundage esitluseks oma messiboks.
7. Projekti esitlemine ja hindamine toimub messina, kus rühmad peavad kogu kooli messist huvitatud õpilastele esitlema oma leiutist ja põhjendama, miks see leiutis on kõige tähtsam ning mida see maailmas muudab vms.
Mõned näited teemadest, mille vahel rühmad said valida:
(kiil)kiri, potikeder, ratas, kalender, purjelaev, tellised, linnaühiskond, astronoomia, niisutus, koolid, maksud, meditsiin, seep jne.
Tund oli huvitav. Oli natuke raske teistele seletada et nad aru saaksid. Aga see oli ju esimene kord messil. Küll ma õpin. Muidu oli väga lahe näha mis teised tegid savist, mõned grupid tegid ikka väga hästi enda tööd.
VastaKustutaNeed tunnid olid väga toredad. Ma arvan, et meie esimene mess läks päris hästi ja loodetavasti said messikülastajad ka midagi uut teada.
VastaKustutaSee oli väga huvitav tund. Me pidime messil sumerite leiutisi tutvustama. See oli vahva ja ma loodan, et meie kui ka teised said midagi teada. Seda võiks vahest korrata.
VastaKustutaMarta
See tund oli väga huvitav :D.
VastaKustutaMarco
Mulle tund meeldis sest see oli väga huvitav ja lõbus.Sain samuti väga palju uut teada
VastaKustutaMulle väga meeldis meesil teistele tutvustada meie leiutisi.
VastaKustutaMulle see tund meeldis. Saime teada, mis olid sumerid välja mõelnud, et elu paremaks teha. Mulle on meelde jäänud, et nad leiutasid ratta ja vankri, telliskivi, kalendri, kiilkirja, muusikariistu ja nende asulad olid linnad.
VastaKustutaMulle see tund meeldis. Sain teada väga palju uut ja huvitavat sumerite leiutiste kohta. Tore oli neid ka hiljem kõigile huvilistele tutvustada.
VastaKustutaMulle meeldis see natukene. Ma sain uut teada ja oli lahe teada saada mis tteised arvasid.
VastaKustuta-Karl
See vahetund oli tore. Me panime ka tagasiside lehe välja ja me saime enamjaolt positiivet infot.
VastaKustutaMulle väga meeldis see tund,sest sain palju uut teada sumeritest ja sumerite ajaloost. Minu teemaks oli linn ja sain sellega päris hästi hakkama.
VastaKustutaMulle väga meeldis see tund mina sain palju uut teada sumerite leiutisest ja olin tunniga väga rahul!
VastaKustutaSee tund oli väga põnev ja huvitav kuna saime palju teada sumerite leiutistest
VastaKustutaSee oli huvitav tund, kuid kõige huvitavam oli voolida savitahvlit ja selle peale kirjutada.
VastaKustuta