kolmapäev, 9. detsember 2015

6. a Sumerite leiutised

Sumerite teema käsitlemiseks kulus 4 tundi (ja lisaks vahetund), kus nii ajaloos kui ka kunstis tegeleti sama ülesandega, mille õpetajad olid ühiselt loonud. Ka tundides olid samal ajal 2 õpetajat, kes õpilasi juhendasid. 

Esimese tunni ülesehitus:1) Rühmadesse jagunemine. Moodustub 5 rühma, kus igas umbes 3-4 liiget.2) Rühmadele jagatakse pildid disaini või teadusliku uurimistöö protsessi osadega (inglise keeles). Peavad need järjestama vastavalt protsessi kulgemisele (nii nagu arvavad, et võiks protsess toimuda). 3) Üheskoos vaadatakse disaini ja teadusliku uurimistöö mudeleid. Võrreldakse neid. 4) Rühmad saavad tööjuhised, mis on lausete kaupa suvalises järjestuses. Laused tuleb töölehelt välja lõigata ja kleepida töölehel olevas tabelis sobivasse kohta. Töölehel olev tabel kombineerib disaini ja teadusliku uurimistöö mudeli osad. 7) Vastavalt töölehel olevatele suunistele alustavad rühmad oma töö planeerimisega ning jätkavad jooksvalt järgneva 3 tunni jooksul ülesannetega. 

Tööjuhised, millele tuli mudelis leida sobiv koht:

1. Valige rühmaga üks sumerite leiutis.2. Otsige leiutise kohta infot. Näiteks: millal see leiutati, kuidas selle peale tuldi või võidi tulla, mille jaoks seda leiutist kasutati, mille poolest see inimeste elu paremaks muutis, kuidas see leiutis teistesse maadesse levis.3. Kirjutage selle kohta arvutis 1 lk teksti ja saatke õpetajale e-mailile. Lehekülje ülaosas olgu pealkiri ja rühma liikmete nimed.4. Valmistage selle leiutise prototüüp, mudel või joonis.5. Mõelge välja oma firma nimi ja logo.6. Kujundage esitluseks oma messiboks.7. Projekti esitlemine ja hindamine toimub messina, kus rühmad peavad kogu kooli messist huvitatud õpilastele esitlema oma leiutist ja põhjendama, miks see leiutis on kõige tähtsam ning mida see maailmas muudab vms.

Mõned näited teemadest, mille vahel rühmad said valida:(kiil)kiri, potikeder, ratas, kalender, purjelaev, tellised, linnaühiskond, astronoomia, niisutus, koolid, maksud, meditsiin, seep jne.

































17 kommentaari:

  1. Minule meeldis see töö, seda oli lahe seletada teistele, kes seda kuulama tulid. Meie teemaks oli kiri ja õnneks oli seda prototüüpi suhteliselt kerge valmistada ka.

    VastaKustuta
  2. Mulle meeldis see töö sest oli lahe savis asju voolida ja teistela oma väljavalitud teemat krupiga tutvustada.

    VastaKustuta
  3. Mulle meeldis töö sellepärast, et me saime gruppidena meie leiutisi teistele klassidele esitada. Samuti oli lahe leiutistest prototüüpe teha. Minu grupi valitud leiutised olid rattad ja kaarikud.

    VastaKustuta
  4. Mulle meeldis see töö, sest seda oli tore grupiga teha ja sain ka ise valitud leiutisest rohkem teada.

    VastaKustuta
  5. Mulle meeldis grupis töötada. Tööde esitamine mulle ka meeldis, võiks edaspidi ka messina edastada.

    VastaKustuta
  6. Mulle meeldis see tund vaga, sest meil oli normaalne grupp ja saime messina esineda.

    VastaKustuta
  7. Meeldis, sest lõbus oli koos savist meistertada ja teistele klassidele ette kanda.

    Asmus

    VastaKustuta
  8. Mulle meeldis seda tööd teha, kuna seda sai teha gruppides. Lisaks sain teada uut ja põnevat infot meie valitud teemast.

    VastaKustuta
  9. Mulle meeldis see tund sellepärast, et me saime savist meistardada koos sõpradega ja hiljem näidata teistele mida me meisterdasime.

    -Ivo

    VastaKustuta
  10. Mulle meeldis see tund sellepärast, et me saime savist meistardada koos sõpradega ja hiljem näidata teistele mida me meisterdasime.

    -Ivo

    VastaKustuta
  11. Mulle meeldis see tund, sest saime grupis tööd teha ning seda teemat teistele seletada ning sain ise ka palju uut teada sellest teemast.

    VastaKustuta
  12. Mulle meeldis see töö väga, sest oli tore grupiga töötata ja sain ka ise valitud leiutisest rohkem teada.

    VastaKustuta
  13. Oli tore tund. Oli lõbus esitada oma asaja (seepi). Ja sain ise ka seebi ajaloost rohkem teada.

    VastaKustuta
  14. Mulle meeldis see töö. Tore oli grupi töö. Tööde esitlemine meeldis mulle. Võiks veel selliseid töid teha.

    VastaKustuta
  15. Mulle meeldis seda teha! Lahe oli saviga voolida… võiksime rohkem selliseid asju teha!

    VastaKustuta
  16. Mulle meeldis see töö, kun saime gruppiga töötada. Sain palju uut teada.

    Casper

    VastaKustuta
  17. Oli tore ülesanne. Grupis oli kindlasti lõbusam töötada kui üksi.

    Emilie

    VastaKustuta