teisipäev, 18. aprill 2017

6. klassid: Rooma keisrid

Sellel nädalal on kunstis ja ajaloos ühine ülesanne.

1) Paaristöö: töölehel on n-ö aarete jaht. Töölehe ülemises osas on palju fotosid erinevatest Vana-Rooma kunstiteostest. Töölehe alumises osas on inglise keeles kirjeldused. Õpilaste ülesandeks on leida kirjeldustele vastavad kunstiteosed.

2) Vaatlus ja arutelu Rooma keisrite büstide üle.
Näiteks: Milliseid iseloomu omadusi kujutatakse? Kuidas? Miks sa nii arvad? Miks on tihti mehi kujutatud tõsiste nägudena? Miks meestel on tihti habe? Miks on vaja valitsejate büste luua?

3) Tekstuur, toon, vari.

Vaadeldakse hariliku pliiatsiga joonistatud (geomeetriliste kujundite) näidiseid.

Kuidas saab luua tekstuuri? Kuidas luua mulje, et asi on ruumiline? Millised võimalused on varjude loomiseks?

Mida tähendab harilikul pliiatsil olev märge HB? Aga H? Aga B? Milline on sinu pliiatsil olev märge? Miks on vaja erinevate tugevustega pliiatseid?

4) Õpetaja on printinud välja ja pooleks lõiganud pildid keisrite büstidest/skulptuuridest. Õpilaste ülesandeks on joonistada hariliku pliiatsiga keiser uuesti terviklikult tagasi.

5) Iga õpilane kirjutab paberi tagaküljele keisri nime, et see meelest ära ei läheks.

6) Järgmises ajalootunnis otsivad õpilased keisrite kohta lühiinformatsiooni ja kirjutavad selle enda joonistuse alla. Keisrite joonistused seatakse kujutletavale ajateljele seinal valitsemisaja põhjal.







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar