kolmapäev, 20. aprill 2016

6.a ja 6.b: Rooma keisrid (pliiatsijoonistus)

Sellel nädalal on kunstis ja ajaloos ühine ülesanne.

1) Paaristöö: töölehel on n-ö aarete jaht. Töölehe ülemises osas on palju fotosid erinevatest Vana-Rooma kunstiteostest. Töölehe alumises osas on inglise keeles kirjeldused. Õpilaste ülesandeks on leida kirjeldustele vastavad kunstiteosed.

2) Vaatlus ja arutelu Rooma keisrite büstide üle.
Näiteks: Milliseid iseloomu omadusi kujutatakse? Kuidas? Miks sa nii arvad? Miks on tihti mehi kujutatud tõsiste nägudena? Miks meestel on tihti habe? Miks on vaja valitsejate büste luua?

3) Tekstuur, toon, vari.

Vaadeldakse hariliku pliiatsiga joonistatud (geomeetriliste kujundite) näidiseid.

Kuidas saab luua tekstuuri? Kuidas luua mulje, et asi on ruumiline? Millised võimalused on varjude loomiseks?

Mida tähendab harilikul pliiatsil olev märge HB? Aga H? Aga B? Milline on sinu pliiatsil olev märge? Miks on vaja erinevate tugevustega pliiatseid?

4) Õpetaja on printinud välja ja pooleks lõiganud pildid keisrite büstidest/skulptuuridest. Õpilaste ülesandeks on joonistada hariliku pliiatsiga keiser uuesti terviklikult tagasi.

5) Iga õpilane kirjutab paberi tagaküljele keisri nime, et see meelest ära ei läheks.

6) Järgmises ajalootunnis otsivad õpilased keisrite kohta lühiinformatsiooni ja kirjutavad selle enda joonistuse alla. Keisrite joonistused seatakse kujutletavale ajateljele tahvlil valitsemisaja põhjal.













31 kommentaari:

  1. Mulle meeldis joonistada aga info otsimine nende kohta oli tüütu

    VastaKustuta
  2. Tore oli joonistada aga mulle ei meeldinud infot nende kohta otsida.

    VastaKustuta
  3. Tore oli joonistada aga mulle ei meeldinud infot nende kohta otsida.

    VastaKustuta
  4. Mulle meeldis see tund väga. Joonistada oli tore aga info otsimine nõme.

    VastaKustuta
  5. Mulle meeldis, pliiatsi kunst ja tahaks sellist tundi veel. Halb oli see, et info kirjutamiseks ei jäänud väga palju ruumi üle.

    VastaKustuta
  6. Mulle meeldis see tund, sest me saime joonistada, aga natuke oli tüütu infot otsida nende kohta.

    VastaKustuta
  7. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  8. Mulle meeldis see tund kõige rohkem, sest mulle meeldis teha portreesid poolest näost ja mulle meeldis ka nende varjutamine, mida mina tegin erinevate pliiatsitega mis andsid erinevaid varjundeid. Peaksime rohkem joonistama.

    VastaKustuta
  9. Mulle meeldis see tund kõige rohkem, sest mulle meeldis teha portreesid poolest näost ja mulle meeldis ka nende varjutamine, mida mina tegin erinevate pliiatsitega mis andsid erinevaid varjundeid. Peaksime rohkem joonistama.

    VastaKustuta
  10. Mulle meeldis joonistada portreed poolest näost otsimine oli ka mõnesmõttes tore, sest ma sain palju teada

    VastaKustuta
  11. Meeldis harilikuga joonistamine. Info otsimine mulle ei meeldinud. Oli huvitav vaadata näo sümmeetriat.

    VastaKustuta
  12. Meeldis joonistada ainult harilikuga. Tuli väga põnev joonistus.

    -Asmus

    VastaKustuta
  13. mulle meeldis see tund väga.

    VastaKustuta
  14. mulle meeldis see tund väga.

    VastaKustuta
  15. Mulle meeldis väga harilikuga joonistamine. See oli huvitav ülesanne

    VastaKustuta
  16. Mulle meeldis väga harilikuga joonistamine. See oli huvitav ülesanne

    VastaKustuta
  17. Mulle meeldis väga keisrit joonistada.

    VastaKustuta
  18. Mulle meeldib harilikuga joonistada ja kuna ma pole väga harjutanud joonistamist oli see tore.

    Kuldar

    VastaKustuta
  19. Oli huvitav joonistada keisrist portreed. Kahjuks ma ei saanud selle kohta infot otsida.

    VastaKustuta
  20. Vulle meelidis vahelduseks ainult hariliku pliiatsiga

    VastaKustuta
  21. Mina olin kahjuks haige sellel päeval, aga piltide järgi tundus tund väga tore

    -Ivo

    VastaKustuta
  22. Normaalne tund oli, ei olnud kõige lemmikum sest ei ole joonistamises väga andekas.

    Emilie

    VastaKustuta
  23. Mulle see tund meeldis ja see oli väga lahe idee kuigi arvan, et ei ole joonistamises väga hea oli see ikkagi huvitv ja lahe. Sain päris palju uut ka teada rooma keisrite kohta.

    VastaKustuta
  24. Tuli põnev joonistus ja meeldis joonistada harilikuga, võiksime rohkem joonistada.

    VastaKustuta
  25. Mulle see tund väga meeldis. Idee oli väga lahe ja oli huvitav joonistada pilti ainult harilikuga.

    VastaKustuta
  26. Mulle see tund väga meeldis. Idee oli väga lahe ja oli huvitav joonistada pilti ainult harilikuga.

    VastaKustuta
  27. Mulle see tund väga meeldis. Idee oli väga lahe ja oli huvitav joonistada pilti ainult harilikuga.

    VastaKustuta
  28. Mulle see tund väga meeldis, sest oli tore vahepeal niisama harilikuga joonistada.

    Elo

    VastaKustuta
  29. Mulle see tund väga meeldis, sest oli tore vahepeal niisama harilikuga joonistada.

    Elo

    VastaKustuta
  30. Mulle see tund meeldis.Väga huvitav oli joonistada

    VastaKustuta