laupäev, 18. märts 2017

5. klasside teatriprojekt

III veerandil oli 5. klassidel teatriprojekt.
Lõimuvateks aineteks olid kunst, eesti keel ja kirjandus.

1.-3. nädal: Õpilased lugesid soovitusliku kirjandusena kodus raamatut "Tom Sawyer". Rühmadesse jagunemine. Raamatu erinevate peatükkide põhjal kirjutasid õpilased rühmades näidendid.

1. nädal: Kunstitunnis külastasid õpilased kavalehtede pop-up näitust (suur tänu õpetaja Maiule, Aivile ja Maretile, kes tõid kavalehed enda isiklikust kogust!) ja tegid tahvelarvutitega ajurünnaku AnswerGarden keskkonnas "Mida on vaja, et publik saaks vaadata teatris etendust?". Seejärel tutvuti erinevate ametitega teatris (teatrikunstnik, valguskunstnik, lavastaja, grimmeerija, muusikaline kujundaja jne). Õpilaste viimaseks ülesandeks selles tunnis jäi rollide jaotamine ja plaanide tegemine järgnevateks nädalateks. Iga kunstitunni lõpus kirjutasid õpilased nädala kokkuvõtte (andsid hinnangu oma tööpanusele).
Näitusel sai tutvuda Eesti teatrites mängitud etenduste kavalehtedega aastatest 1970-2017.


2.- 5. nädal: Kirjanduses/eesti keeles kirjutati näidendid lõpuni ja harjutati näitemängu. Kunstis meisterdati rekvisiite, otsiti sobivat muusikat, mõeldi kostüümidele, koostati kavalehti jne.









6. nädal: Toimus teatrihommik, kus mängiti enda loodud etendusi. Publikuks olid lapsevanemad ja kaasõpilased.
Peale etendust anti vastavalt hindamiskriteeriumitele tagasisidet enda mitme nädala töödele ja tegemistele.
Kavalehe esileht



Põnev lahendus parveks: rulad, teip ja papp. 




Väga põhjalik kavaleht või pigem isegi juba raamat :)




Marssimas valitud muusika saatel.


Harjutamas teksti.

Valmimas on kastist meisterdatud hauakivi.

Õpilaste endi meisterdatud rekvisiit.

Muusika valimisel osutusid parimateks abivahenditeks mobiiltelefonid ja www.youtube.com

Õpialas oli võimalus 3 erineval rühmal harjutada näidendit. 




Muusika valimine oli lõbus, aga samas ka väga raske töö, sest arvamusi oli sama palju kui arvajaid.







Miks mitte maalida pinksilaual?







Õpilasi juhendasid järgnevad õpetajad: Piret N, Kirsi ja Kerttu.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar